Sunday 1 May 2011

BUNGA OH BUINGA

 SWEET HOME.....Cun tak bunga rose pink nie...?  8 kuntum gan 3 kudupnya....baru nak cuba2 lukis bunga rose...warna yang lembut nampak tertarik dan menarik ekkk...ditambah pula gan kumbang ops salah.. bukan kumbang tapi rama2 biru gelap sedang sibuk nak menghisap madu..hee .hee..yg betulnya aku tak reti lukis kumbang...nanti aku blajar lagi.....cam terasa duk kat rose garden kan...!
FOLKART BUNGA KAT KAYU.....BLESS OUR HOME... Orked putih 2 kuntum jee....ditambah kudupnya yg baru nak mekar...diserabuti gan akar yg menjalar melintuk-lintuk melingkar-lingkar terserlah warna putih bunga yang memukau dan menjentik minda ...................
 PRINCESS ALEESYA ROOM....makngah buat khas tuk baby aleesya ...decoupage bunga rose merah gan oren melingkar gan 2 pasang bear pakai baju pink gan sepasang lagi bear duk atas pokok tersangkut...he.hee sesaja jer...harap suka..!
 Permintaan mama aleeesya...puan alin ...harap suka sesangat...klau tak puas hati leh komplin k...!

 BUAT ...NUR DAMIA INSYIRAH.....yg minat gila kat princess....makngah cuba lukis bunga pink keliling tu....gambo princess tgh menari....lain kali makngah buatkan damia gan raisa folkart yang besar gila cam aleesya k?...ni damia punya tulis2 masa kecik2 dulu makngah baru nak cuba2 lukis bunga....tak berapa nak menjadi...
 BATIK LUKIS.....nak story cikit pasal gambo ni....gambo ni aku lukis kira2, 10 tahun lepas...masa tu aku kerja lukis batik kat SABARIAH COLLECTION Mersing, kat situ lah mula2 aku belajar lukis-lukis nie...kak saba gan abg D banyak bantu aku camna nak lembutkan tangan ,lukis dgn idea2 yg terkini, paling banyak aku lukis gambo ikan ...buat pario...tapi dah lebih 10 tahun tak buat ikan ...tangan aku pun dah keras ...bukan ikan je tak jadi bunga gan benda lain pun tak brapa nak jadi...tapi atas minat gan bakat yang tak seberapa ni aku cuba mendeco-deco ....KENANGAN TERINDAH TERPAHAT DI LUBUK HATIKU......Terima kasih kak saba gan abg D....pengalaman itu sungguh berharga..
ceewaahhhh.

No comments: