Sunday 1 May 2011

KITCHEN

ASSALAMUALAIKUM.....SALAM MESRA, SALAM HORMAT, SALAM SATU KLUANG, SALAM SATU JOHOR, SALAM SATU MALAYSIA DAN SALAM SATU DUNIA....... Sempena hari ibu yang akan menjelang tiba tak berapa lama lagi ni....aku amat berbesar hati ingin mengucapkan selamat hari ibu pada bondaku yang tercinta...HALIMAH BINTI JAFFAR ... yang tak pernah jemu menjaga aku dan melayan karenah aku...terima kasih mak...tak lupa gak buat ibunda mertuaku...SALMI BINTI HJ DAHLAN.....SELAMAT HARI IBU.
 Sempena HARI IBU yg bakal menjelma pekata korang hadiahkan art ni kat ibu korang mesti dia akan terharu...hee.hee promot le pulak. Aku cuba lukis senduk kayu tu masuk kat dalam pasu...tang pasu tu je aku suka, sbb ade shading ckit. .... first time lukis botol ..pastu ikat kain merah tu gan reben...sblah tu cuba nak lukis grape...tapi daunnya kureng ...!...aku tampal strawberrry yang masak ranum..nyamm nyammm..
 GET A TASTE OF THE GOOD LIFE.....peh speking la pulak..sesekali...kena tak ???? ni klau gantung kat dapur mak korang ....semangat sikit nak masak , kan kan...aku cuba lukis tomato tapi ...part daun tak berapa nak jadi,timun tu aku suka dia punya shading...buah labu...masak lemak ..sedapnyaaa.........klau tengah masak tak cukup bawang ..amik aje bawang merah gan bawang putih kat cini..hee..heee..gurau je........
 MAMA`S CAFE OPEN......Buah2an duk dalam bakul dan ade yang terkeluar sbb tak muat bakul kecik sgt...nanti aku buat bakul raga yg lebih besoo lagi leh isi buah2han tempatan lak...meh kita rungkai...aku letak carot2 biji..carot putih 4biji...tapi nampak cam 2biji kan ...sebenarnya ade lagi kat bawah tu..aku cuba imagine haaa..haaa...buah epal merah ,sblhnya lemon 2biji....gan beribu2 grape yang masak ranum..tah ler manis ke tak?....sweet tak bakul tu leh bawak gi pasar  he..heee.

 MUMMY KITCHEN......PERTAMA KALI AKU TERLUKIS...CUP CAKE...Aku memang suka makan kek, kek fav. aku ialah kek coklat...sbb tu aku buat kek coklat kat folkart nie...aku buat 3 biji ,kek yg pertama tu aku buat ala2 kena sampul cam reben, letak kacang hazelnut...yg ke2 tu aku konon2nya cam letak krim orange kat atas kek tu...dan kek yg ke3 aku letak cam coklat rise...tabur atas kek tu...jgn lupa bakar pada suhu 300 darjah...comfirm akan rentung dan terjadilah kek coklat yg bantat...haa haa..

3 biji kek coklat aku ni di kelilingi buah strawberry...berapa biji cuba teka?

Lain kali aku nak buat cupcake perisa strawberry lah pulak...sedapnyaa...!!

 IBU KITCHEN.......Senduk kayu kat dlm pasu kaler putih,        ade botol ...botol ape ekkk...ntah ler , aku cuba sampulkan botol tu gan kain warna hijau ade bunga kecik2...pastu ikat gan reben kecik warna kuning...dalam bakul tu aku cuba susun telur ntah brape biji ntah...

klau korang pandai cuba teka berapa????

bakul rotan kaler coklat tu ...aku baru anyam tersenget ckit.

BUAH STRAWBERRY ....ade yang kecik, ade yang besar...ade yang dah masak dan ade yang belum masak aku dah petik buat deco klat folkart ni..ha ha.....


CUKUP LA SAMPAI TAKAT NI DULU AKU BERSEMBANG NANTI KORANG BORING LAK AKU MENCECEH TAH APE-APE NTAH.... EKKKK...
JUMPA LAGI.

No comments: